Oases, canyons, vulkanen en Inca´s - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Fokko Aldershoff - WaarBenJij.nu Oases, canyons, vulkanen en Inca´s - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Fokko Aldershoff - WaarBenJij.nu

Oases, canyons, vulkanen en Inca´s

Door: fokkoaldershoff

Blijf op de hoogte en volg Fokko

04 Oktober 2010 | Peru, Cuzco

¡Hola chicitos y chicitas!

Er is weer een hoop te vertellen!

Na de jungle van Iquitos ben ik richting Huacachina gegaan, letterlijk een oase midden tussen zandduinen. Het plaatsje was behoorlijk opgezet voor backpackers leek het, maar het was zeker leuk daar een paar dagen te verblijven!

Daar een paar Canadezen ontmoet en elke avond in de bar van het hostel feesten en overdag genieten van de zon, zwembad en het ´sandboarden´, zegmaar snowboarden maar dan wat warmer!! Was erg vet, prima om uit te rusten na Huaraz en Iquitos!

Na een paar dagen daar vertrokken samen met Frederic, een fransman met wie ik samen naar Arequipa gegaan ben. Arequipa is de 2e stad van Peru en erg koloniaal en mooi! Omgeven door vulkanen en in de buurt van de Colca Canyon, de op 1 na diepste canyon ter wereld.

Na de stad bezocht te hebben, zijn Frederic en ik ´s ochtends vroeg met een groep van 7 backpackers die Colca Canyon ingetrokken. We hebben 7 Andean condors gezien, vogels met de grootste spanwijdte ter wereld!! In de Colca Canyon 2 dagen gelopen, de eerste dag dalen en de tweede dag stijgen. Was mooi, maar ik had er iets meer van verwacht.

En op de tweede dag, op de top in de Colca Canyon, kwam ik Dellen en Stephen, 2 van de canadezen uit Huacachina weer tegen! Leuk! Zeker omdat Dellen, net zoals ik, ook nog wel een vulkaan wilde beklimmen.

Dus we zijn 2 dagen later samen met 5 andere kerels en een gids de klim van de vulkaan El Misti, slechts 5825 meter hoog, begonnen.

En dat was zwaar! Serieus het zwaarste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb denk ik. De eerste dag met 16 kg op je rug van 3300 naar 4500 lopen. Daar slapen, en vervolgens ´s nachts om 1 uur de klim naar de top beginnen, weer 1300 meter meer! Maar we hebben het gered en wat was het vet!! Zwaar, maar briljant.

Samen met Dellen en Stephen vervolgens de bus naar Puno gepakt, om daar de floating islands op het Titicacameer te bekijken. Toeristisch, maar wel speciaal!
We zijn weer meteen verder gegaan naar Cuzco, de belangrijkste stad van het oude Incarijk, tevens startpunt voor de klim of treinreis naar Machu Picchu.

Daar ben ik nu, en we hebben hier de stad bekeken. Dellen en Stephen zijn de dag erna vertrokken naar Machu Picchu, maar ik wilde eerst nog meer van de omgeving zien. Ben naar de Sacred Valley geweest, waar veel Incaruines zijn. En ik ga morgenochtend vroeg voor 4 dagen de Salkantaytrek doen naar Machu Picchu. Minder duur, minder toeristisch en mooier!

En daarna komt Bolivia er alweer aan!! Kijk ik naar uit, een vet land dat behoorlijk goedkoop is!

Kortom, hier gaat alles nog steeds goed, hoe kan het ook anders. Hoop dat dat daar in NL of elders ook het geval is!

¡Adios y hasta el mensaje proximo!

Y tengo también algunos foto´s aqui: http://picasaweb.google.com/fokko.a/HuacachinaArequipaPunoCuzco?authkey=Gv1sRgCK25tvnhiseoCA&feat=directlink

  • 04 Oktober 2010 - 17:19

    De Hooge:

    Yes! Ik ben de eerste met een reactie! Wat gaaf van de vulkaan zeg. Waarom moesten jullie zo vroeg op de 2e dag verder klimmen eigenlijk? Want in het donker zie je toch niet veel.
    Ik ben ondertussen weer verhuisd naar de W. Nakkenstr en dan nu 1 deur verder, haha! De huisbaas wilde ons HEEL graag terug!
    Verder alles ok hier. Wanneer kunnen we skypen? Heb veel nieuws namelijk! Liefs Pim

  • 04 Oktober 2010 - 17:27

    Eva:

    wat een super mooie ervaringen weer zeg! Vind het heel leuk om je verhalen te volgen! Super dat je een vulkaan hebt beklommen, geloof meteen dat het heel erg zwaar was. Deze zomer hebben Tom en ik in borneo een berg van 4100 meter beklommen en dat vonden we al zwaar. Petje af dus! Ga vooral door met genieten en hou ons op de hoogte!
    liefs Eva

  • 04 Oktober 2010 - 17:52

    Emma Strous:

    Jeetje wat een briljant mooie foto's... in de Almanakcommissie gezeten zeker?;) We missen iig allebei de interalmanakborrel! Wist ook niet dat jij zown wandelaar was. Mooi.. Liefs Emma

  • 04 Oktober 2010 - 18:59

    Rein:

    Ha Fokko, Leuk om je foto's te zien. En wat een hoge bergen ook. Dat heb je toch in de Alpen niet echt. Ook daar is het mooi, maar dit overtreft het toch wel op alle gronden. Pas maar goed op jezelf;) en ik zie nog veel foto's tegemoet. Reinder

  • 05 Oktober 2010 - 06:18

    Sanneke:

    Fokko!! Wat een geweldige foto's, ziet er uit als of je t naar je zin hebt daar ;) Weet nu wel zeker dat ik die kant van de aardbol ook maar eens moet gaan bekijken! Helaas moeten we morgen met z'n vieren interalmanakken.. zou mooi geweest zijn als je er bij was. Ik zal in m'n verhaal wel even aan je refereren..
    Heel veel plezier daar, rustig aan met je peruaanse harem en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    X San

  • 05 Oktober 2010 - 09:32

    Ami:

    Fokko als ik zo je reisverslag lees vind ik het een hele prestatie o.a. die berg die je beklommen hebt!
    en dan alles wat je ziet!
    Trouwens, je schrijft er fantastisch!! Het is alsof ik het voor me zie!
    Je bent een kerel ik weet het ,maar ik zeg je toch pas goed op je zelf!
    Ik mail Marieke ook en zeg dan het zelfde Pas op je zelf!!!
    Knuffel Ami


  • 05 Oktober 2010 - 09:33

    Ami:

    Fokko als ik zo je reisverslag lees vind ik het een hele prestatie o.a. die berg die je beklommen hebt!
    en dan alles wat je ziet!
    Trouwens, je schrijft er fantastisch!! Het is alsof ik het voor me zie!
    Je bent een kerel ik weet het ,maar ik zeg je toch pas goed op je zelf!
    Ik mail Marieke ook en zeg dan het zelfde Pas op je zelf!!!
    Knuffel Ami


  • 05 Oktober 2010 - 18:43

    Syl:

    Supermooi! Ik dacht dat ik energie had, maar jij spant de kroon, veel plezier, blijf genieten!

  • 05 Oktober 2010 - 21:20

    Pim En Ludy:

    Hi Fokko,
    Geweldig je belevenissen te lezen en wat een prachtige foto's!
    We zien uit naar je volgende verslag.
    hartelijke groetjes,
    Pim en Ludy

  • 06 Oktober 2010 - 07:22

    Pa:

    Eigenlijk te erg om dit allemaal te zien voor iemand die al jaren dit als een van zijn droomreizen beschouwt!
    Ga de trip dus zeker ook maken, maar zal het sandboarden en het beklimmen van de Misty Vulcano wel overslaan!
    Superfoto's, vooral die foto met die meisjes waar jij bovenuit torent! Komt zojuist het bericht binnen van Ma dat Marieke ook weer heeft geupload. We hebben het dus druk met werk én met leuke verslagen en reisimpressies.
    Pa!

  • 07 Oktober 2010 - 08:23

    Ama:

    wat een verrassing om zomaar
    mijn kleinzoon aan de
    telefoon te hebben!
    Ik geniet van al je spannende belevenissen en ook van de verhalen van Mariek.Nog een heel fijne tijd gewenst.
    Liefs,AMA.

  • 11 Oktober 2010 - 08:54

    Marco:

    Fokko!
    Mooi verhalen man, je maakt veel mee daar.
    En mis je het veterinaire 'werk' al een beetje?
    geniet ervan,
    Groet Marco

  • 14 Oktober 2010 - 16:32

    MACHTELD:

    Top Fokko dat ik je samen met Pim effies via skype kon zien en met je kon praten. Je verwoordt heel goed wat dit reizen met je doet! Ga vooral zo door en sla de geuren goed op.
    Hug.

  • 15 Oktober 2010 - 03:24

    Vera:

    Fokko, mooi verhaal! Jij maakt je kilometers wel. gaaf, geniet dr van!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fokko

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 17413

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Trans-Mongolië express

10 Augustus 2010 - 19 December 2010

Zuid Amerika!!

Landen bezocht: