De 3 P´s: Paaseiland, Paraguay en Patagonië!! - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Fokko Aldershoff - WaarBenJij.nu De 3 P´s: Paaseiland, Paraguay en Patagonië!! - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Fokko Aldershoff - WaarBenJij.nu

De 3 P´s: Paaseiland, Paraguay en Patagonië!!

Door: fokkoaldershoff

Blijf op de hoogte en volg Fokko

17 November 2010 | Paraguay, Asunción

¡Hola todos!

Ik heb de afgelopen weken weer van hot naar her gereisd om het zo maar te zeggen. Voet aan land gezet in 4 landen totaal: Chili, Paraguay, Brazilie en Argentinië, al waren die laatste twee slechts voor 3 dagen, om de Iguazu watervallen te bezoeken.

Maar laten we het lekker chronologisch houden, wel zo makkelijk voor iedereen!!
(Op Paaseiland was ik, in Paraguay ben ik en naar Patagonië ga ik)

Nadat ik Jan en Fleur vaarwel gezegd had in San Pedro de Atacama, ben ik in Santiago aangekomen, de hoofdstad van Chili. Echt een hele westerse stad, modern en goed geregeld, met hele vriendelijke mensen en een metro waar Amsterdam met zijn NoordZuid-Lijn nog een puntje aan kan zuigen!!
Daarvandaan doorgegaan naar Valparaíso aan de kust, een stad met heel veel bontgekleurde huizen, een haven en een relaxte sfeer.

En vervolgens was het tijd voor, jawel, Paaseiland!!! Wat een topeiland is dat.

De (op één na) meest afgelegen, bewoonde plek ter wereld, bij jullie waarschijnlijk alleen bekend van de mysterieuze beelden die er staan. Maar wacht, er was meer! Het is namelijk een vulkanisch eiland, dus zijn er ook vulkanen te zien, duh.

En omdat het zo lekker ver weg in de Grote Oceaan ligt, is er ook een lekker pacifisch klimaat. Alle redenen dus om daar eens een kijkje te gaan nemen dacht ik zo.

Met LAN (de beste maatschappij ooit) in 5,5 uur naar Paaseiland gevlogen en vervolgens naar de camping gegaan, waar ik voor 4 dagen een tent gehuurd had.

De 2 dagen erna rondgefietst over het eiland, dat ongeveer zo groot is als Texel, maar dan wat heuvelachtiger, en heb de hoogtepunten Rano Raraku (vulkaan waar men de beelden, moai, makte) en een plek waar maar liefst 15 moai naast elkaar stonden, gezien!

En de derde dag heb ik samen met een Zweed, Brit en 2 Deense kerels een auto gehuurd en hebben we ´s ochtends vroeg de zonsopgang bekeken en ´s middags op een zonovergoten en echt te relaxt strand gelegen.

Vervolgens, het is nu 12 november, ben ik doorgegaan richting Paraguay. Wat moet je nou in Paraguay, zullen jullie wel denken? Nou, Paraguay is een land zonder veel toerisme en spotgoedkoop, én mooi, dus reden te meer om daar te gaan kijken. Maar eerst ben ik vanuit Asunción, de hoofdstad, naar het oosten gegaan richting de bekende Iguazu watervallen op het drielandenpunt Paraguay/Brazilië/Argentinië.

En die waren echt te vet! Wat een watergeweld!! In één dag zowel de Braziliaanse als Argentijnse kant bekeken, dus lekker wat stempels gespaard, en dat was het zeker waard.

Toen weer terug naar Paraguay, waar ik vanochtend een vrachtboot over de Paraguay-rivier wilde nemen, maar die bleek (te vroeg, dat is voor het eerst) vertrokken te zijn.

Dus nu maar weer eens kijken wat ik nu ga doen, dat is het relaxte van geen vast schema hebben!

De 20e vlieg ik weer terug naar Santiago (retourvlucht voor 100 USD) en dan op naar het zuiden, hasta el fin del mundo, Tierra del Fuego!

Muchos besos, Fokko

foto´s: http://www.facebook.com/album.php?aid=23808&id=100000782542752&l=5003b1c8e1
http://www.facebook.com/album.php?aid=23358&id=100000782542752&l=9f6dca017a
http://www.facebook.com/album.php?aid=23593&id=100000782542752&l=d3c3164204


  • 17 November 2010 - 13:53

    Arda:

    Die watervallen doen de Niagara Falls verbleken. Wat een natuurgeweld.
    Je kan niet zeggen dat je je tijd niet goed benut. Nog een maand, ben benieuwd wat je daarin nog allemaal wilt en gaat zien!

  • 17 November 2010 - 18:58

    Ludy:

    Hey Fokko,
    Wat zie je ontzettend veel moois. Ik geniet van je verhalen en foto's!
    Geniet van je laatste maand!
    lieve groetjes, Ludy

  • 17 November 2010 - 19:51

    Syl:

    eigenlijk heb ik helemaal niets meer te zeggen, goed gedaan Fokko, je bent de eerste ooit! Toppertje eerstklas, das alles... (toch nog 3 regels haha)

  • 17 November 2010 - 21:18

    Vera:

    Wat een mooie plaatjes!

  • 17 November 2010 - 22:22

    Sebastiaan:

    He Fokko! Groetjes vanuit de noordkant van het continent! Ook prachtig hier! tot snel!

    Sebas

  • 18 November 2010 - 01:58

    Margriet:

    Super gaaf! Schitterende foto's allemaal, kun je straks je hele huis wel mee vol hangen.

  • 18 November 2010 - 10:40

    Ami:

    Dank voor je uitgebreide verslag weer!
    Ik heb in een boek over Paraquay gelezen en de beelden werden uitvoerig beschreven!

    Het moet als je ze zelf ziet byzonder
    zijn!
    Maar alles wat je kunt vertellen is byzonder voor me en ik geniet ervan!
    liefs Ami

  • 18 November 2010 - 23:43

    Pim:

    Was dat LAN sarcastisch bedoeld?
    Prachtig die watervallen btw.
    Mooie foto's ook weer!

    Ga je Jan en Fleur nog ergens anders treffen?

  • 24 November 2010 - 04:50

    Marco:

    Hee Fokko!
    Net een aantal van je reisverslagen gelezen, weer helemaal op de hoogte van je reis!
    Wat kom jij op veel plekken zeg! Ik wou dat ik zoveel stempels had, haha
    Gegroet, marco

  • 24 November 2010 - 23:31

    Paul En Kirsten:

    He Fokko,

    Je hebt een lekker tempo te pakken!
    Gaaf al die verschillende plekken en landen. Wij doen het iets rustiger aan...
    Geniet er nog van!

    Groeten vanuit P. Lopez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fokko

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 17384

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Trans-Mongolië express

10 Augustus 2010 - 19 December 2010

Zuid Amerika!!

Landen bezocht: